Kristian Jørgensen Quartet
Sundance 1994
Kristian Jørgensen Violin
Jacob Fischer Guitar
Thomas Ovesen Bas
Michael Axen Trommer
1. Assanhado (Jacob Bittencourt) 6:14
2. Orangu Tango (Kristian Jørgensen) 3:51
3. The Night In The Cab (Kristian Jørgensen) 6:54
4. Golden Earrings (Victor Young) 7:34
5. Lille Peter Edderkop (Itsy Bitsy Spider) (Trad./arr. by Kristian Jørgensen) 4:58
6. To The Little Man (Lars Jansson) 5:55
7. Uncle Bucket (Jacob Fischer) 6:00
8. Five (Bill Evans) 4:03
9. Three Views Of A Secret (Jaco Pastorius) 5:44
10. A Sleepin' Bee (Harold Arlen) 5:47
Secret Love
Kristian Jørgensen trio
Sundance 1997
Med bassisten Jesper Lundgaard og guitaristen Jacob Fischer.
1. Mack The Knife
2. Big Seven Up
3. Night Train
4. Someone To Watch Over Me
5. Wee
6. Secret Love
7. Ud Og Lege
8. Cheek To Cheek
9. Andre De Sapato Novo
10. The Flight Of The Foo Birds
1. In The Wee Small Hours Of The Morning
2. A Dream Is A Wish Your Heart Makes
3. Honeysuckle Rose
4. Banks
5. Bailar
6. Tit Er Jeg Glad
7. Old Folks
8. Just the way you are
9. Armandos Rhumba
10. Broken Arm Blues
DANSK JAZZVIOLINIST
Hvis du skulle få lyst til at booke mig/mit orkester i en eller anden sammenhæng - stor som lille - er du velkommen til at kontakte mig. Jeg spiller med mange forskellige musikere og i mange orkesterstørrelser, og er glad for at spille til såvel koncert, dans, reception, hyggemusik osv.Du er også velkommen til at kontakte mig når det gælder Tango Orkestret, Donau Swing eller mit samarbejde med Paul Banks.
Meeting Monty
Kristian Jørgensen Kvartet w/ Monty Alexander
Sundance 2001
Kristian Jørgensen Violin
Jacob Fischer Guitar
Monty Alexander Piano
Thomas Fonnesbæk Bas
Kresten Osgood Trommer
1. The Mill
2. Squeb
3. A Flower Is A Lovesome Thing
4. Astor Samba
5. Be Nice
6. The Stuffed Monk
7. Jespers vuggevise
8. Oriental Shuffle
9. Estate
10. Willow Weep For Me
Love Letters
Kristian Jørgensen Kvartet
Sundance 2009
Kristian Jørgensen Violin
Jacob Fischer Guitar
Thomas Fonnesbæk Bas
Karsten Bagge Trommer
1. That Old soccer boy
2. Laura
3. Love letters
4. You can´t get a man with a gun
5. Escualo
6. Intervals
7. But not for me
8. Recreation ballad
9. Belle de Boskoop
10. The H-chord Blues
PRAKTISK
"SØD "ANMELDELSE" FRA NU AFDØDE BILLEDKUNSTNER GUNNAR SAITZ
Hej Kristian.
Tak for sidst i Præstø Jazzklub...det var mig den gamle tandløse bassist som viste dig "suset fra vingården" .
Jeg så en udsendelse i tv igår om absolut gehør med dig og "Hjernemadsen". Den gik i alle retninger uden at komme ud af stedet , hvilket du understregede tydeligt med en MEGET lang tænkepause ved spørgsmålet: hvad er musikalitet? Og især til sidst hvor udsendelsens tema løb helt af sporet da Madsen konkluderede at selvom man ikke havde absolut gehør kunne man godt nyde og opleve musik alligevel, bare på en anden måde....
Bullshit!
Og hvis man er blind så oplever man også lyde på en anden måde. Hvis DR havde været til stede i Kirsebærkroen den aften med Revé Bohéme ville man ihvertfald få en god forklaring på hvad musikalitet er for en størrelse.
I mit lange jazzliv er det yderst sjældent at få en så overvældende oplevelse som jeg fik hin aften. Kun Oscar Peterson i KB-hallen, Coltrane i Tivoli og Roland Kirk i Montmartre kan komme i nærheden.
Din helt subtile tekniske og musikalske begavelse gør det muligt for dig at trænge ind på områder hvor de fleste jazzviolinister er forment adgang. Og hvor der ofte er fare for at ende i ren virtuoseri. At du befinder dig som en fisk i vandet på denne farlige grænse kommer jo bedst til udtryk når spiller "gipsy- jazz" - altså uden klaver og trommer. Her får man "rigtige" Kristian at høre...fra de raffinerede overtoner til kraftfulde tredobbelgrebsimprovisationer, som jeg aldrig har hørt magen til .
At være tæt på humor og klovnerier er ligefrem blevet et kendemærke hos jazzviolinister og langt ind på den klassiske violins domæne. Der er en trolddom gemt i det lille strygeinstrument som er helt unikt, og som heldigvis stadig tiltrækker en udvalgt gruppe musikere og hvor du efter min ringe mening har forstået at at forløse denne trolddom på overbevisende måde.
Din udgave af June Night, som på samme gang var en hyldest til Svend Asmussen og hans store entertainergeni, men også gav et kraftigt spark i røven på den "nye nordiske jazz" som er ved at slå jazzen ihjel sin selvtilstrækkelige, atonale,arytmiske klimperier ført an af............... og hans pseudomediterende kumpaner - hvor selv en klassemusiker som ....................er faldet i den succesombruste andedam.
Keepswinging my friend. Gunnar Saietz.